torsdag 19 augusti 2010

DUBBELMORAL SÅ DET SKRIKER OM DET!

Follow my blog with bloglovin

http://aftonbladet.se/nyheter/valet2010/article7639182.ab
http://www.dn.se/nyheter/sverige/politiker-kopte-sex-i-lo-lagenhet-1.1155990

Socialdemokraterna är LOs politiska falang genom stora ekonomiskabidrag är i praktiken LO med facket som styrt Sverige större delen av 1900 talet. Fackets inflytande har idag minskat över partiet men är fortfarande stort. På samma sätt som ett dotterbolags direktörer kan få tillgång och nyttja moderbolagets övernattningslägenheter tillfaller den ynnesten även framstående socialdemokrater.

LO´s egna ord är följande:
Källa: http://url/

”I facket jobbar vi tillsammans för ett bättre arbetsliv. Vi förhandlar med arbetsgivarna om löner, arbetsmiljö och arbetstider. Och vi arbetar också för en bättre framtid för oss arbetare. Här hemma och över hela världen.

Solidaritet och jämlikhet är ord som betyder mycket för oss. En del säger att ensam är stark, och visst kan det ibland vara så.
Men om en människa är stark, vad är då inte många tillsammans?”


LO s ord innefattar bl.a. ”arbetsmiljö” något jag anser att de två tjänste köpande männen bidragit till för kvinnorna. Tjänsteförsäljarna stod innan männen gjorde sin upphandling och arbetade med marknadsföring på gatan en mörk kväll. Mig veterligen finns det inga av facket framförhandlade avtal som accepterar den typen av arbete utan att avtalade säkerhetsföreskrifter finns.
Männen i fråga var så storsinta då dem fått låna sin egentliga arbetsgivares bostad under sin vistelse i Stockholm att dem lät kvinnorna arbeta där.
Bättre arbetsmiljö.

Tjänsteförsäljarna männen anlitade förutsätter jag att jobbar på ren provision. Genom sin upphandling bidrog männen förmodligen till att kvinnornas ”arbetstid” förkortades markant då deras marknadsförings arbete avslutades tidigare än vad det gjort om männen inte handlat.
Bättre arbetstider.

”Löner” är ett annat ord som LO själva uttalar och det är en viktig fråga för organisationen. Energin man lagt ner på att jämna ut klyftorna mellan framför allt klasser men även män och kvinnor är enorm. Både män och kvinnor jobbar aktivt inom sexförsäljning, majoriteten är kvinnor även om antalet aktiva män är mycket större än vad folk tror. Genom sin upphandling bidrog männen till att kvinnor som till största delen inom sexhandeln är lågutbildade tillgodogjorde sig en hög ersättning vilket bidrar till minskade klyftor mellan könen.
Rättvisa löner.

1 männen bidrog till en bättre arbetsmiljö.
2 männen bidrog till bättre arbetstider
3 männen bidrog till att klasskillnader och att lönediskriminering mellan könen minskade.

Alltså männen har på eget bevåg under sin fritid bidragit till att flera av LO mål infriats.

Det ända organisationen skulle kunna ha synpunkter på är att arbetarna var utländska och på ojämnlika villkor skulle ha konkurerat med den svenska arbetarkåren.

Det uppenbara svineriet och skandalösa i historien anser jag vara om männen vid tiden för händelsen hade monogama förhållanden. Dock anser jag inte att man i ett upplyst land som Sverige där vi värnar om den fria sexualiteten ska ställa krav på avgång från politiska uppdrag eller begära någon avskedad på grund av den anledningen.

Handel med sexuella upplevelser anser jag vara fullkomligt acceptabelt så länge inblandade personer gör det av fri vilja. Det finns sexuella handlingar andra ägnar sig åt som jag själv inte skulle vilja utföra och jag ägnar mig själv åt handlingar andra alla skulle vilja göra. Mina egna sexuella böjelser kanske jag bara delar med fem, tjugo eller femtio procent av befolkningen jag vet inte statistiken för det och man kan klassificera vad som är en sexuellböjelse på många olika sätt.

Sexualitet är något som sker i symbios mellan två människor och handlingen blir sexuell genom båda parters gemensamma vilja att få den andra att må bra. Även om jag personligen bara delar mina egna böjelser med fem procent av befolkningen har jag rätt att njuta så länge jag hittar likasinnade att dela njutningen med.

På samma vis har jag inte rätt att förbjuda eller klanka ner på dem personer som har andra böjelser än mig själv. Personligen tänder jag inte på att köpa sex, inte ens strippklubbar är något som tilltalar mig ur sexuell vinkel. Jag är dominant på ett sådant sätt att jag vill ha makten och genom att skapa förtroende och kåthet hos tjejen få henne dit jag vill när jag vill det.

På strippklubbar som jag har viss erfarenhet av har tjejerna som jag ser det all makt, dem bestämmer vad jag får göra och hur jag får göra det. I praktiken betyder det sitt där och titta på mig, ger du mig pengar får du i stället sitta ensam i ett rum med mig och titta.
På samma sätt finns det män, både dominanta, vaniljare och undergivna som av många olika anledningar tänder enormt på betala.

Ett ex jag fortfarande har kontakt med hade under en längre tid ett förhållande med en man som hon älskade både själsligt och sexuellt. Att va ex till mig innefattar vanligtvis at man är undergiven vilket också hon är. Mannen hon träffade var strikt dominant, brutal i sängen och vägde på samma gång upp detta genom mjukhet vilket ledde till ett stort förtroende mellan dom båda.

Mannen var förmögen och tände på att betala för sex, och hon tände enormt mycket på att han ville betala. Självklart fanns det undantag när dem glömde bort det och hade för mycket med andra saker runt omkring.
Ibland när hon berättade om hur underbart sex dem hade kunde jag tänka:

-Va då???? antyder hon att han är lika bra som mig för hon kan väl inte mena att hon tycker han är bättre än mig? Haha

Med andra ord skulle hon garanterat haft sex med honom ändå men transaktionen innebar en krydda dem båda gillade.

Det min poäng är att bara för att jag själv eller någon annan inte tänder på ett visst moment eller ens kan förstå hur andra kan tända på det betyder det inte att dem som tänder på det ska förbjudas att utöva det.
Är andelen kvinnor och män som i praktiken tänder på att sälja sex t.ex. bara två procent av befolkningen ger det inte mig rätt att omyndighetsförklara dem genom att göra deras böjelse olaglig så länge den inte skadar någon annan.

Nu har man visserligen inte gjort prostitution olagligt i Sverige utan köpet av den. Logiken i det skulle jag förstått om köparen är i ett monogamt förhållande och genom handlingen bryter sitt trohetslöfte. Fast i Sverige är det idag inte en brottslig handling att bedra någon hur svinigt det än må vara. Vi är istället noggranna med att slå vakt om allas fria sexualitet.

På samma sätt som om ett nyinflyttat barn blir övergiven av sina nyfunna vänner när deras föräldrar förbjuder dem att umgås med det pga. av att det har en annan hudfärg, är kränkningen enorm när staten går in och säger att det är olagligt att ha sex med den och den personen inom ramarna för vad den personen tänder på.

Prostitutionslagen har inte lyckats stoppa handeln med sexuella resultatet är bara att den inte syns på ytan.
För att återgå till männen som artikeln började om så anser jag inte att köpet i sig är fel och absolut inte bör leda till krav om deras avgång med ett jättestort undantag.

Var kvinnorna dem köpet sexuella tjänsterna av icke frivilliga, utan av tredje part tvingade till handlingen och blev där igenom våldtagna är det inte okej. Fanns det misstankar om detta hos männen så bör dem få all skit som går att få dock nämnde ingen av dem tillfrågade i artikeln något om detta.

Genom att ha förbjudigt handel med sexuella tjänster finns ingen kontroll på vem som jobbar eller under vilka förutsättningar. Lagen är inte bara en förnedringsfaktor utan en indikerande effekt i ökat mänskligt lidande.

LO värnar om allas lika värde och fria vilja, ingen ska vara slav eller utnyttjas av systemet.
Men varför är man då en aktiv del i att förneka människor rätten till att arbeta och göra rätt för sig och samtidigt förnedrar rätten till deras sexualitet.

Ett tipps för att höra ord från någon som av erfarenhet vet vad hon pratar om i stället för att bara lyssna på trångsynta politiker är att läsa.
http://foxymaja.blogspot.com/

Petra Östergrens bok "Porr horor och feminister" ger också en nyasierad bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar